tisdag 9 april 2019

Nya tag

Nu var det ett bra tag jag var här inne sist och skrev. Tappade lite intresset för aktiesparande samtidigt som jag hade lite mycket utgifter ett tag. Men nu börjar intresset komma tillbaka.
Är fortsatt sjukskriven men nu är planen att jag ska börja arbetsträna snart. Så förhoppningsvis så kan jag börja jobba också.

Börjar kännas lite kärvt nu när mina försäkringar (sjukinkomst försäkring) inte rullar in då jag varit sjukskriven ett längre tag. Har även blivit lite mycket på ett av mina intressen på senare tid även om jag fått tillbaka endel.
Men pengarna som jag lånade av min vän till insatsen har jag betalat tillbaka, så det är äntligen färdigt. Så ska uppdatera lånen på högerspalten.

Behöver jobba lite på min buffert innan jag börjar investera igen. Men hade lite småslantar på mitt avanza konto från lite utdelningar som jag köpte 1 Latour och 4 Cloetta aktier av. Var trevligt att gå in på kontot och se att det hade vänt och se att nästan alla aktier har vänt och ligger på plus, förutom H&M och Cloetta.

Har tyvärr inte nått målet för 2018. Men jag har heller inte sålt något. Fördelen med stabila utdelningsaktier är att man inte behöver ha stenkoll på samma sätt. Men bara att ta nya tag!

Ska försöka se om jag kan fixa någon automatisk insättning av något slag på något av mina ISK konton när jag fått upp bufferten. Då blir jag "tvingad" att gå in och investera även perioderna där investeringsintresset sviktar. Möjligen att jag investerar lite småpengar hos Avanza då jag har gratis courtage där.

Har blivit lite sugen på Creades och Avanza, har ingen bankaktie och har svårt att se att storbankerna kommer hålla sig stabila under en längre tidsperiod så tror mer på Avanza. Creades har flera bolag som jag tror på, men den har ingen substansrabatt så i nuläget så är jag inte jätteintresserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar