onsdag 6 december 2017

Nordea sänkte ränterabatten dubbelt så mycket!

Ringde Nordea idag och förhandlade om räntan. Då jag fått bättre erbjudande från Danske Bank. Tillslut så sänkte dem min ränta till 1,55%. Det är 50 punkter rabatt från tidigare 25 punkter! De sänkte på både den fasta och rörliga räntan!
Visst, det finns många som har mycket bättre ränta. Men nu känner jag mig ändå någonlunda nöjd med min ränta! Sparar 350 kr/mån!

Man ska inte ge sig i första taget! Att jag har flyttat mitt aktiesparande till dem och börjat köpa aktier tror jag gjorde mycket. Trots att jag inte har kommit upp i nån större summa. Jag sa att om jag inte får en bättre ränta så fortsätter jag att spara hos Avanza istället.
Nu kan jag släppa min irritation över över den tidigare höga räntan och jag slipper lägga energi på det, då jag känner mig nöjd med min förhandling.

Även låsta lån går att få en ny och bättre ränta på! Så man ska inte ge sig i första taget! Nu kanske det är annorlunda med lån med räntetak, att det är lättare att förhandla om räntan på den än klassiska låsta lån.

Så med andra ord så går det att förhandla om en bättre ränta, fast jag förhandlade för bara en månad sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar