söndag 26 november 2017

Byte av elleverantör, minskade utgifter

Denna vecka så har jag kollat runt på vilken elleverantör jag skulle välja. Har valt att ha rörligt. Nu har jag vattenfall, det beror på att dem har elnätet och jag valde av ren bekvämlighet att ha dem som leverantör också trots att är något dyrare. Sveriges Energi ringde och frågade om jag ville byta till dem för någon vecka sedan, de var billigare än vattenfall och sa att dem kunde matcha priset om jag hittade nått billigare elavtal så jag tackade ja.

Valde att kolla runt lite i veckan, Fortum var billigast då dem hade ett nykund erbjudande som gällde 1 år. Ringde tillbaka till Sveriges Energi för att se om dem kunde matcha priset, men nej... Erbjudandet var lite för bra nämligen. Då det var inom 14 dagar så valde jag att ångra köpet och valde att teckna hos Fortum istället. Dem första 12 månaderna så drar dem av 42 kr/mån och dem var även lite billigare överlag. Så från och med 1 januari 2018 så har jag Fortum. Sen om ett år så får jag kolla runt igen vilka som är billigast. Är glad att jag tog tag i det hela.

Det verkar vara som att 1 ggr/år så får man gå igenom sitt elavtal, försäkringar, bolån och abonnemang. Kollade runt vilket bredband som var billigast också i veckan, jag har 10 Mbit gratis via föreningen, men tycker det var för långsamt. Så jag ringde och kollade runt och då bredbandsbolaget har avtal med bostadsrättsföreningen så kostade det bara 79 kr/mån att öka till 100 Mbit. Vilket jag tyckte var ett väldigt bra pris.

Man får se till att gå igenom sina fasta kostnader minst 1 ggr/år för att kunna sänka sina fasta utgifter. Kan handla om tusenlappar man kan spara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar